• Grootste merkonafhankelijke bandenspecialist
  • Persoonlijk deskundig advies
  • 24/7 Service door heel europa
  • Online banden management

Bruil blijft rijden dankzij Profile

“Aan stilstaand beton heeft niemand iets”

Met ruim 350 medewerkers en zo’n 55 betonmixers is Bruil geen kleine jongen. Jaco van den Berg, productiemanager beton en verantwoordelijk voor de wagens: “We produceren niet alleen, we vervoeren ook. Krijg je panne met een wagen vol betonmortel, dan wil je niet te lang stilstaan. Als het hard is, kan de klant het niet meer verwerken.”
 

Voor Bruil is snelheid essentieel. “We moeten vaak exact op tijd bezorgen. Tien uur is tien uur, half acht is half acht.” Juist daarom is de vlugge service van Profile voor Bruil een uitkomst. Al jaren is het bedrijf lokale klant van Profile ABI Veenendaal. Op 1 juni 2014 stapte Bruil over op Tymacon. Van den Berg: “Is er iets mis, dan kunnen we nu overal in Nederland terecht. Met Profile zijn we ervan verzekerd: aan onze wagens zal het niet liggen.”

Beheersbaar en centraal

Adviseur Joost Giesen van Profile regelt voor Bruil alles rondom banden en onderhoud. Van den Berg: “Eigenlijk komen alleen de bijzondere zaken bij mij terecht. Een poos geleden hadden we een klapband. Dat ging zo hard, dat de airbag van de vrachtwagen ernaast ook afging.” Regulier onderhoud regelt Giesen ook. Dat scheelt Van den Berg een hoop kopzorgen. “We weten zeker: alles is in controll. De kosten blijven beheersbaar. De wagens blijven rijden. Alles loopt centraal.” 

Tymacon

Met dat laatste doelt Van den Berg op het gebruik van Tymacon. Een voorbeeld: Bruil maakt zich niet druk om bandenprofielen. Dat houdt Tymacon allemaal voor hen bij. Ongeveer eens per kwartaal zit Van den Berg samen met Giesen om tafel. “Tijdens die afspraken nemen we alles door. Op die manier ben ik weer helemaal geïnformeerd over de staat van ons wagenpark.” Alle rapportages staan online in Tymacon. “We kunnen er altijd bij.”

Improviseren

Naast de periodieke check zijn er regelmatig incidenten. De voertuigen van Bruil rijden niet alleen op gladgestreken Nederlandse snelwegen. Ook op robuust bouwterrein moeten ze blijven draaien. Van den Berg: “Daar is het schaderisico natuurlijk veel groter. Een lekke band heb je al snel. Ik zeg altijd: wij plannen niet, wij improviseren de hele dag.” Dat is alleen mogelijk met de goede en gestroomlijnde samenwerking. “Met hulp van Profile zijn we altijd snel weer op weg.” En daar draait het uiteindelijk om.